Mitt nya hälsosammare liv!

2011-03-03 @ 14:13:00

Nu har jag en plan!
Jag håller ju redan på och äter nyttigare, måste bara komma igång med träningen.
Men idag ska jag få alla zumbaskivor att syrran, istället för bara 1 skiva som jag har just nu.
Dom andra är mycket roligare och bättre.

För dom som vill se hur man dansar zumba, är så jäkla kul!

Nu ska ni få höra om mitt mål, hur jag ska gå tillväga och allt annat som är till hjälp :)

Jag har gått upp över 10 kilo sen jag träffade Ante! Det är helt INSANE!
Men ja, så är det. Jag var i ganska bra form när jag träffade honom och var ganska nöjd med mig själv.
Nu över 1,5 år senare så väger jag mer än jag någonsin gjort i hela mitt liv och Jag är inte nöjd med mig själv.
Och jag känner inte att min kropp mår fysiskt bra!


Så här såg jag ut cirka 1 månad innan jag träffade Ante.
Tycker jag ser så hälsosam och bra ut, i den här formen vill jag komma igen!


För det är ändå det viktigaste, att jag trivs med mig själv och mår bra.
Men för några månader sen kände jag..
"nej nu får det vara nog! Om jag fortsätter så här så kommer jag ju bli tjock!"
Jag vet att jag inte är tjock just nu, men jag är på god väg om jag inte ser till att bli hälsosammare.
Men jag har ju kurvor, men det kommer jag alltid vilja ha, det är fint med kurvor och jag tycker inte alls att det är attraktivt med pinnsmala, raka kroppar. Men det är ju bara jag ;)


Dock så äter jag inte speciellt onyttigt längre, äter typ aldrig godis kanske 1 gång i månaden bara.
Dricker inte så ofta längre, kanske 1-2ggr i månaden :)
Jag försöker att inte småäta onyttiga saker, är jag hungrig mellan måltiderna så äter jag frukt eller knäckebröd istället :)

Jag försöker äta med 3 timmars mellanrum, det är bättre att äta små portioner oftare än stora portioner typ 2 gånger per dag. Äter du oftare och mindre så håller du igång fettförbränningen.

Jag försöker dricka mycket vatten och undviker helst pasta, ris och potatis så mycket jag kan. Byt ut det mot grönsaker eller keso istället. Men det är ju bara för att jag inte tränar regelbundet just nu. Om du tränar regelbundet så går ju det ju bra att äta det. Men ät i så fall fullkornspasta/fullkornsris.


Nu är ju inte jag någon expert, jag skriver bara sånt jag läst på nätet och sånt som jag lärt mig av andra som lyckats bli hälsosammare. Jag har två jätte fina och duktiga systrar som är stora inspirationskällor!
Kan dom, kan jag ju ;)


Syster Hanna och jag på nyår, här ser man att jag blivit lite rundare, i alla fall i ansiktet.

Min syster Hanna som började sitt hälsosammare liv för bara några månader sen, hon rökte och en dag bara bestämde sig för att sluta. Hon bestämde sig att bli hälsosammare, läste på massor om mat och träning.
Hon har lärt mig massor!

Oj nu blev lite mycket text, men jag ska börja föra en matdagbok i 1 månad och när jag börja träna så kommer jag föra en träningsdagbok också :)
Kommer bli intressant och se hur det går.

Hoppas andra också inspireras att bli hälsosammare.
Puss hej ♥


Kommentarer
Postat av: Syster Hanna

Söt du är systeryster! Men slutat röka helt har jag ju inte gjort ;) men minskat rejält :) Men kul att man inspirerar! Älskar dig!

2011-03-03 @ 21:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0