Sällskapsspel

2013-11-01 @ 13:25:41
Jag ska försöka uppdatera oftare och med bättre bilder ;)
Skulle ha tränat idag men glömde att ställ väckarklockan och jag vakna 2 timmar senare än planerat så 
jag blev lite stressad. Har en del att fixa idag innan Ante kommer hem, för då ska vi förbi Nea på en fika ^^
 
Ikväll blir det biodejt, ska bli så mysigt ♡ 
 
Någon som vi älskar att göra med våra vänner är att spela sällskapsspel! 
Tänkte tipsa om några utav mina favoriter, klassiker.
 
Med vilda gester- måste ju alla ha kört någon gång. 
Spelar i lag och man ska samla brickor (vilket man gör genom att med charader försöka visa vad för ord det är) för att sedan komma i mål först med sitt lag.
 
Med andra ord- samma sak här fast istället för charader så ska man helt enkelt beskriva ordet med andra ord.
T.ex en fotboll får man upp, då ska man förklara vad det är utan att säga att det är en boll.
 
Vad ritar picasso?- fungerar på samma sätt fast här ska du rita orden under stress och ibland ser man verkligen inte vad som ritas för man hinner ju inte vara nogrann när man ritar ;) 
 
Brainstorm- ännu ett jätte roligt sällskapspel där man spelar i lag. 
Vi spelade det på nyår där tjejerna mot killarna. 
Här kan ni läsa mer vad det innebär: 
www.braspel.com
 
Nu ska jag ner till tvättstugan, hoppa i  i duschen, städa och hinna springa ner till stan innan kl.16-17 ;) 
 
Hej på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0