Pastasnäckor med lax & paprikasås!

2012-04-26 @ 22:08:53



Pastasnäckor med lax & paprikasås ca 5-6 port.

Ingredienser:

3 st röda paprikor
4-6 st laxfileér eller 2-3 paket bacon
(jag har lax i min eftersom jag inte äter kött, men bacon skulle fungera också)
1 röd chili
3-4 små vitlöksklyftor
1- ½ purjulök
ca 1 msk soya
2-3 msk ketchup
6 dl lätt cremé fraiche (tog 3 små brukar)
Kryddor t.ex salt, peppar, citronpeppar & cayennepeppar.
Lite limejuice (ca 1 msk)

Ca 6 port pastafjärilar.

Gör så här:

Sätt på pastavatten & ha i pastan när vattnet kokar.
Skär laxen och paprikorna i mindre bitar, tärningar.
Skiva purjulöken och hacka chilin väldigt smått.
Stek paprikan i ca 5 min, ha sedan i laxen. Stek ytterligare i ca 5 min.
Ha i purjulöken, chilin och pressad vitlök.
Ha i cremé fraichen och kryddorna samt lime, ketchup och soya.
Låt puttra till paprikan är mjuk och laxen är genomstekt.

När såsen är klar och pastan kokat klart, ha i allt i grytan och blanda ordentligt.

Hoppas det smakar :)
Och som vanligt skriv gärna om ni testa detta även vad ni tyckte!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0