Supergod Laxgryta!

2011-05-03 @ 17:28:11

Testade ett nytt recept idag, jag hittade det på locket till creme fraiche burken =)
Den blev riktigt jävla god och så himla enkel att göra!
Fast jag ändrade lite på receptet och gjorde på mitt sätt =)



Laxgryta 4 port.

ca 300 g lax (jag tog 3 st lax fileér)
Gröna bönor eller haricotts som dom också kan heta (jag tog frysta)
1 burk créme fraiche smak;Champinjon & Kantarell
½ dl vatten
Citronpeppar, svartpeppar & salt.

Gör så här: 

Skär laxen i tärningar och strimla bönorna till lite mindre bitar.
Koka upp créme fraiche och vatten i en panna.
Lägg ner fisken och sjud under lock tills fisken är klar, ca 5 min.
Lägg ner bönorna när det är några få minuter kvar.
Smaka av med pepparn och saltet.
Servera med t.ex ris.

Hoppas det smakar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0