Sandra's spenat och fetaostpaj

2011-03-16 @ 20:06:36

Nej det var ingen tacopaj som Linda gissade att det var ;)
Jag var sugen på paj och ville göra en på spenat, men dom recepten jag hittade så jag gjorde en egen variant.
Riktigt god blev den och jag gjorde en enkel sallad på isbergsallad & purjulök till :)
Jag älskar lite vardagslyx sådär någon gång i veckan^^



Sandra's spenat- & fetaostpaj ca. 4 port

Pajdeg:
2 3/4dl vetemjöl
½ dl vatten
1 krm salt
90g margarin


Fyllning:
1 pkt Fetaost
Spenat (jag använde hackad tinad spenat)
150 g riven ost
200g vitlök & örter färskost 
ca. 2 dl lätt creme fraiche
 Lite salt och peppar
2 st ägg

Gör så här:

Blanda ihop pajdegen i en matberedare eller med elvisp som jag gjorde.
Tryck ut den i en form och grädda i 175 grader i 15 min.

Under tiden blanda ihop fyllningen, förutom fetaosten genom at..
Knäck i äggen i en bunke, rör om dom lite. Ha i färskosten och blanda ordentligt.
Ha sedan i creme fraichen och blanda ordentligt igen för att slippa klumpar.
Blanda i spenaten, kryddorna och ungefär hälften av den rivna osten.

När pajdegen förgräddats, smula i fetaosten. Häll sedan i oströran och strö över resten av den rivna osten och kör in i ugnen i 25 min.

Servera med en grönsallad och så är klart!
Hoppas den smakar!
(haha tänkte skriva "saknar" istället  "smakar" ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0