Sandras pastasås

2011-02-26 @ 18:35:05

Det var den här såsen jag egentligen skulle ha gjort när jag la upp mitt recept på tonfisk- & pastasåsen. Den här är till och mer enklare och lite nyttigare :)

(Jag tycker att den här är godare dessutom och den är utmärkt att fyllekäka på ;)


Sandras pastasås  ca.4-5 port

2,5 dl lätt creme fraiche
2 st burkar tonfisk
1 st burk Willys pastasås "arrabbiata"
2 st gula lökar
1-3 st vitlöksklyftor
Salt, svartpeppar, vitlökspulver och Knorrs pasta & pizzakrydda.
(eller så tar du kryddor som du gillar eller har hemma)
Smör eller olja att steka i

Gör så här:

Fräs löken och ha i pastasåsen.
Häll i creme fraichen och pressad vitlök.
Blanda ordentligt.
Efter några minuter häll i tonfisken och smaka sedan av med kryddorna.
Blanda och låt småputtra i några minuter.
Klart!



Om du testar den här berätta gärna vad du tyckte^^ Jag har ju själv kommit på den så kul om ni gillar den!

Miss Fagerberg ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0