Wraps!

2011-04-14 @ 11:21:28

I veckan nu blev Ante och jag sugna på lite wraps, något jag aldrig gjort och som ni vet så älskar jag att laga nya maträtter :) (i alla fall när man lyckas;)
Here goes..



Mina wraps & fyllningen till:

Tunnbröd
Färskost med vitlöksmak
Salldsblad (jag tog isbergssallad)
Röd paprika
Gurka
Ost
Lite färdig vitlökssås

Gör så här:
Jag körde på samma i båda två.
Bred färskosten på tunnbröden och täck med salldsblad.
Ha sedan på ca. två stycken ostskivor. Ha sen i resten av fyllningen och avsluta med några klickar sås. (jag tog inte alls mycket)


Ante's wrap nr. 1:

Tunnbröd
Färskost med vitlöksmak
Salladsblad (isbergssallad)
Gurka
Fetaost
Kräftstjärtar
Färdig vitlöksås

Gör så här:
Bred tunnbrödet med färskosten, täck tunnbödet med salladsblad.
Ha sedan i fyllningen, var försiktig med fetaosten och kräftstjärtarna. Båda har ganska stark smak så ha hellre lite för lite än för mycket, annars blir det för starka smaker.
Avsluta med såsen efter smak.

Fyllning nr.2:

Tunnbröd
Salladsblad
Färskost med vitlöksmak
Gurka
Paprika
Knaperstekt bacon
Färdig vitlöksås

Gör så här:
Bred färskosten på tunnbrödet och täck bödet med salladsblad.
Ha i fyllningen och avsluta med såsen.


Hoppas det smakar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0