Plockmat- tips!

2014-01-08 @ 12:13:00
 
 
Har ju inte visat vad det blev för något gott på nyår =) Svängde ihop lite plockmat, ska nog göra något liknande när jag fyller år.
 
 
"Brödpinnarna" var populära vilket var kul eftersom jag lagat dom själv ^^
Smördeg, timjan(gärna färsk) och riven ost, typ parmesan. 
Kavla på en till platta med smördeg över, skär i långa strimlor och "vrid" dom, lägg på en plåt in i ugnen på ca 200 grader i ca 15 min.
 
Hade även salladsblad så man kunde plocka egen sallad med de grönsaker som fanns på bilderna ovan. 
Laxrullarna som är på den sista bilden blev så sjukt goda!
Första gången jag testa på den varianten men oj så enkelt och gott det blev.
Du behöver; Kallrökt lax, färskost med pepparrotssmak och färsk baby spenat.
Lägg ut laxen på plastfolie, bred på färskosten(snåla inte) & lägg på spenaten. 
Rulla ihop till en korv och lägg in rullen i kylen i några timmar, skär sedan upp i bitar som på bilden. 
Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0