Supergoda Morotsbröd

2011-03-09 @ 13:55:13

Igår bakade jag lite bröd. Första gången jag gjorde morotsbröd :)
Dom blev riktigt goda!
Ante tog med några till jobbet idag och bjöd sin kollega, båda hade älskat dom!
Så kul när man testar något nytt och det blir bra.

Eftersom dom var så lätta att göra och så goda så vill jag dela med mig av receptet till er.



Morotsbröd

50 g jäst
6 dl ljummet vatten
4-6 st morötter
500 g keso
3 tsk salt
Ca 18 dl vetemjöl

Pensling:
 olja(jag tog olivolja)

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.

Rör ut jästen i vattnet lite i taget. Skala och finriv morötterna.
Tillsätt dem samt keso, salt och det mesta av mjölet, degen kan gärna vara lite kladdig.

Ta upp degen på mjölat bord, halvera den och rulla ut två längder.

Skär varje längd i 8-10 bitar, lägg dem i formarna.
Låt jäsa under bakduk 45 minuter.

Pensla bullarna med olja.

Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter.




Jag fick det till ca.35 bullar.

Hoppas det smakar ♥


Kommentarer
Postat av: Sandra B

Testade att baka brödet idag med min kusin, blev ju asgott! :)

2011-03-14 @ 16:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0