Mattips- Tomatsoppa med crisp

2013-10-10 @ 17:43:57
Jag har precis slevat i mig en potion väldigt stark men god soppa ^^ Måste tipsa om den här goda men kalorisnål a soppa!



Det kanske inte ser mycket ut för världen men den är riktigt god :)

Tomatsoppa med finn crisp , 1-2 portioner

En burk krossade tomater (400 gram, jag tog Eldorado)
1 liten gul lök
1/2 chilli (går att utesluta, blir vääääldigt starkt så ta mindre om ni vill ha en mildare soppa)
2 vitlöksklyftor (går att ta mindre men jag älskar vitlök)
Kryddor efter smak (Salt, peppar och oregano)

Den här soppan hamnar på ca 159 kcal för hela soppan, sedan tillkommer det ca 70 kcal för två finn crisp med creme bonjours creme chesse- vitlök på.
Man kan även ha en klick creme fraiche vid servering i soppan om man vill, är jätte gott men nu hade jag ingen hemma så fick bli utan :)

Hoppas det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0