Mar. 04, 2013

2013-03-04 @ 23:38:59
Minst sagt en tung dag och framförallt månad måste jag säga..
Allt började för exakt 3 veckor sedan när vi på jobbet fick reda på att Telenor skulle lägga ner chatten och vi i vår grupp skulle splittras.

Var en riktig tung dag då vi på chatten fått en sån otrolig bra sammanhållning.
Idag kom ett ännu värre besked.
Hela telenor lägger ner på Transcom och flyttar till annat företag och ort.
Har inget med hur vi presterat att göra för vi har fan i mig varit grymma på vårat arbete!

Telenor ville väl bara spara några slantar o flytta till ett billigare företag. Det kommer garanterat att slå tillbaka på dom!
Vi är drygt 400 som ska varslas fram till siste september.
Sjukt tung stämmning på jobbet efter mötet och kändes förjävligt att behöva sitta på jobbet och arbeta som att inget hänt i flera timmar efter det.

Jag försöker vara positiv och efter nästan 2 år där så känns det riktigt tungt att inte få sluta på egna villkor.
Men jag ska hitta ett nytt jobb och ser detta som en chans att utvecklas och kanske byta inriktning lite.

Måste hålla huvudet över vattenytan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0