Dag 2..

2013-07-12 @ 01:42:06


Jag har kommit till en punkt där jag känner att nu får det vara nog..nu eller aldrig!

Ni kanske undrar vad jag menar och det kag syftar på är att jag måste börja ta hand om min kropp och sinne.
Jag måste bli hälsosam helt enkelt..har misshandlat min kropp alldeless för länge nu med onyttigheter och för lite motion.
Jag mår inte bra, konditionen är körd i botten, börjar få ont i knät som jag hade problem med när jag var yngre för att jag rör på mig för lite, känner mig uppsvälld hela tiden och är sjuk hela tiden. Nej nu räcker det!

Måste ta tag i detta och jag har redan börjat, har bestämt mig för att börja räkna kalorier, det för att se och lära mig vad jag aktivt väljer att trycka i mig, hälsosam mat är kalorifattigare och jag mår bättre när jag hellre väljer t.ex fisk och grönsaker än en tallrik med fet onyttig pastasås..

Gällande motionen så kommer jag inte köra massa stenhårda pass på gymmet, jag börjar med flera långpromenader och lite styrkeövningar här hemma :)
Igårkväll blev det en runda runt strömmen och imorse (innan frukost) fick jag med mig ante på 1 timmes promenad, har en bra känsla och en stark motivation just nu..

Hoppas jag verkligen lyckas klara mitt mål nu..wish me good luck ;)




Kommentarer
Postat av: Åsa

Det kommer gå asbra hörredu! :D kör hårt!

2013-07-13 @ 17:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0