Pain!

2012-10-17 @ 16:15:21
Känns mest som att jag lever på detta den här veckan :(
 
Har haft sån jäkla tandvärk i min visdomstand sedan i söndagsmorse!
Inte alls kul, drar i hela käken, har ont i tanden och vänster sida av käken, kan inte slappna utan går och spänner mig eftersom det gör så ont hela tiden så har spänningshuvudvärk.
Kan inte sova ordentligt eftersom jag vaknar flera gånger per natt och har ont.
Man orkat inte göra annat än att ligga hemma eftersom man har ont, konstant.
 
Har smått börjat inse att jag kanske borde gå till tandläkaren med min inflammerade visdomstand, blir inte bättre. Snarare smått sämre och sämre.
Man drar sig verkligen för att gå dit, är så himla dyrt och smärtsamt..usch!
 
Vet dock inte hur det fungerar eftersom jag idag går till en privat tandläkare och vill tillbaka till folktandvården.
Vet inte om det bara är och boka tid hos folktandvården så går man automatiskt över till dem igen?
 
Anledningen att jag vill byta tillbaka är för att jag tror att det blir billigare och när jag var och rotfyllde en tand hos dem jag går hos idag (eller ja var senaste där för ett par år sedan) så var det inte så smidigt som jag hört det ska vara. Tyckte de var ganska hårdhänta osv.
Fick ingen bra upplevelse där + att jag läst lite på nätet om vad folk nu tycker om dem och det är inte så bra recensioner.
 
Men sen när är en rotfyllning en trevlig upplevse ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kostar samma, skillnaden är att folktandvården är kommunalt så de väljer det billigaste alternativet eftersom den största delen av kostnaden betalas av skatten med det är likadant hos de privata men de föreslår hellre det bästa, även om det är lite dyrare då de inte är lika pressade att hålla ner kostnaderna kommunen står för

2012-10-22 @ 09:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0