Kakel-breakdown!

2012-11-29 @ 22:27:00
Jag är så uppe varv och jätte stressad med allt som har med lägenheten att göra..man kan tro att det är en bostadsrätt vi skaffat och inte en ny hyresrätt!
Vi har tidigare valt ett perfekt kakel till köket, har inte funnits i lager tidigare, men idag fick jag veta att
det inte heller kommer komma in i lager på Bauhaus igen :(
Jag fick nästan ett breakdown när vi åkt runt hela stan för att hitta samma eller
lika fint kakel...fanns ett som liknade men inte alls likadant.
Fick nöja oss med det!
Haha lite stressad jag är om jag nästan bryter ihop pga kakel ;)
 
Kunde inte hålla mig, en bild från ena sovrummet (i det som nu är vårat stora sovrum)
 
 
Det är så mycket som har behövts renoveras om i lägenheten..
 
Sovrummet- ALLT! Haha, nytt golv, målas om, väggrivning för att göra två små sovrum till ett stort.
Hall- målas om, förhoppningsvis nytt golv, trappa målas till vit.
Köket- ALLT! Golvet skulle behövas bytas men det är inget vi tar nu, det är relativt fint ändå.
Dom som bodde där innan hade katt och det syns om man säger så..vitt golv dessutom så ni kan tänka er.
Ska målas om lite, nya gipsskivor fick sättas dit, kakel ska in, skåp fick sättas om, lister sattes in och ny kyl&frys.
Vardagsrummet- En vägg var tvungen att spacklas och ska målas om och golvet ska vi inte tala om. Ser förjävligt ut, så det ska slipas och lackas om.
Gästrum- Där behövs en vägg målas om, detta är dock inget vi prioriterar, det kan vi vänta några månader med.
Halvrum/övervåning- Där kommer en vägg behövas målas om, samt trapp-delen där uppe ska slipas och målas vit.
Vi funderar även på att lägga in samma golv som vi kommer ha i sovrummet i halvrummet..det är så fult just nu och kommer nog se konstigt ut med ett jätte fint golv i sovrummet och ett fult i halvrummet utanför.
Får se hur mycket plånboken tål dock ;)
 
 
Nu låter det säkert som att vi ska göra allt själv.
 
Men det vi kommer privat göra eller har gjort är;
Slipa och måla trappan, fixa vårat sovrum(färg, nytt golv osv betalar inte vi) , rivit och satt upp gipsskivor(inget vi betalar), måla väggen i halvrummet samt väggen i gästrummet.
 
Sen har Ante och hans kollegor fixat köket på arbetstid..ibland är det bra att vara tillsammans med en snickare ;)
 
Kan säga att vi är ganska bortskämda med tanke på hur mycket nytt och fint vi får ^^
 
Hade bra mina fina!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0