Moccarutor med glasyr

2011-05-05 @ 14:37:15



Moccarutor med glasyr

Ugn: 175 grader!

Ingredienser:
125 g smör
2 ½ dl strösocker
3 ägg
1 dl kokt kallt kaffe (jag tog vatten)
1 ½ tsk bakpulver
½ dl kakao
1 tsk vaniljsocker

Glasyr:
100 g mjukt smör
3 dl florsocker
½ dl kakao
1 ägg
Valfri strössel

Gör så här:

Sätt på ugnen. Rör smör och socker ordentligt med elvisp, rör i äggen och vispa pösigt.
Tillsätt vattnet alt. kaffet och alla torra ingredienser.
Bred ut smeten i en liten bakpapperklädd långpanna, ca 25x 35 cm.
Grädda kakan ca 30 min.
Låt kakan kallna under en kökshandduk.

Glasyr:

Rör ihop alla ingredienser och bred glasyren över kakan när den är kall.
Strö på strössel innan glasyren hunnit stelna. 
Skär upp och njut!

Hoppas det smakar ;) 


Kommentarer
Postat av: ♥ Josefine

Men herregud va gott!! :O fast jag brukar ha cocos på =D

2011-05-05 @ 17:25:04
URL: http://josefineekstedt.blogg.se/
Postat av: Sandra f.

Ja, det är ju det man ska ha egentligen, men varken Ante eller jag är så förtjusta i kokos så fick bli med strössel ist =)

2011-05-05 @ 18:04:18
URL: http://fagerburgarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0