Lax med couscoussallad & kallsås.

2011-03-07 @ 16:56:04

Vill dela med mig av en god och jätte enkel maträtt, som jag även ska äta upp när jag skrivit klart det här ;)



Lax med couscoussallad & kallsås 2-3 port.

Ingredienser:

2-3 st Laxfiléer
3 dl fullkorns Couscous
1 st grönsaksbuljongtärning
1,5-2 st röda paprikor
1 purjulök
ca. 2,5 dl lätt creme fraiche
Sweet Chillisås
1 st vitlöksklyfta
Salt & peppar
1 msk olivolja

Gör så här:
Börja med att salta & peppra laxfilen, sätt in den i 200 grader(den är klar efter ca.30 min). Under tiden koka upp vatten tillsammans med buljongtärningen & olivoljan till couscousen.
När vattnet kokar ta bort kastrullen ifrån plattan och blanda i couscousen, sätt på lock och låt svälla upp.
Tärna paprikan och purjulöken, blanda tillsammans med couscousen.
Gör sedan såsen genom att blanda creme fraiche, den pressade vitlöksklyftan och chillisåsen som du har i efter egen smak.
När laxen är klar så är det bara att äta!

Lät väl inte så himla svårt va? :D

Tycker det är så kul att ni verkar gilla min blogg, med tanke på statistiken! ♥
Nu ska jag äta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0