Fantastisk Räkpaj

2011-02-18 @ 14:37:36

Jag tänkte bara passa på att dela med mig, med en av vår favoritpaj här hemma :)




Den förgräddade pajskalet, räkorna och röran.



Inte den bästa bilden kanske men såhär ser den ut när den varit i ugnen.



 
Vi brukar äta den tillsammans med en enkel god sallad. Blir så mkt godare!



Räkpaj  ca.4 port

Ingredienser:
200-300 g räkor
125 g vitlöksost
2 dl ost
2 ägg
1 burk crème fraiche, 2 dl
1-2 msk dill

Pajdeg:
2 3/4 dl vetemjöl
1 krm salt
90g smör
½ dl vatten

Beskrivning:
Kör i hop degen i matberedaren eller med elvisp. Tryck ut i pajformen.
Grädda 15 min i 175 grader.
Häll sedan i räkorna i pajskalet. Spara några räkor till garnering. Blanda ihop övriga ingredienser. Häll blandningen över räkorna, strö ev lite ost på. Grädda 25 min i 175grader.
Garnera med räkor och lite dill.

Pajdegen är bland den godaste jag ätit :) Och receptet hittade jag här. Där finns det fler bilder på pajen.

Hoppas ni gillar den ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0