Tonfisk & pastasås.

2011-02-16 @ 17:24:49

Har precis ätit middag, en nyttig & jätte god middag dessutom!
Jag älskar att hålla på i köket. Att experimentera ihop nya maträtter och såser. Idag gjorde jag en pasta och tonfisksås :)

Jag tänkte dela med mig av mitt enkla recept..








Tonfisk & pastasås,  4 port

1 röd paprika
ca 4-5klyftor vitlök
2 burkar tonfisk (jag brukar köra på den i vatten)
1 burk kokosmjölk
1 burk hela eller skivade champinjoner (kan uteslutas)
ca 1 msk Sambal Oeleke
olika kryddor  ex. salt, malen svartpeppar, paprika krydda, cayennepeppar och pasta&pizza krydda.

Jag skivar först vitlöksklyftorna och skär paprikan i mindre bitar. Sen fräser jag det lite tillsammans med champinjonerna, har i tonfisken och blandar i sambal oeleken.  Efter några minuter har jag i kokosmjölken, låter det puttra ihop i några minuter och smaksätter med kryddorna.
Sen stänger jag av värmen men låter stekpannan stå kvar på eftervärme.

Kanske inte ser ut som världens godaste sås, men tro mig! Så enkelt, gott och nyttig! Både jag & Ante älskar den :)
Jag brukar servera med fullkornspasta och morotsbitar till, du kan även servera med kyckling till som jag gjorde till Ante idag.


Jag är lite sugen på att baka kakor idag, inte äta utan just baka haha^^ Får se om jag lyckas övertala A att baka med mig.

Ha en fin kväll ♥


Kommentarer
Postat av: Hanna

mmm... Lite sugen man blev nu då ;)

2011-02-16 @ 18:05:02
Postat av: Syster M

Åh de där lät kanon gott ju, får du bjuda mig på nån dag ;)

2011-02-16 @ 20:51:47
Postat av: Sandra.

Haha va kul att ni tycker att det låter gott^^

Vi kanske kan göra det på fredag Malin?

2011-02-16 @ 21:17:51
URL: http://fagerburgarn.blogg.se/
Postat av: Åsa

Alltså.. Mmmmmh! ^^

2011-02-16 @ 22:45:06
Postat av: Sandra Bodin

Lät gott! Ska jag testa nån dag :D Fler såna här enkla recept vill jag se ;) haha

Jag som är oduglig i köket behöver enkla maträtter :)

2011-02-17 @ 13:22:57
Postat av: Sandra.

Åhh vad kul att du vill ha mer recept Sandra^^ Det kommer fler recept ;)

2011-02-17 @ 13:45:09
URL: http://fagerburgarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0