Lite hårtips

2011-02-24 @ 13:36:18

Jag försöker ju få iordning på mitt hår just nu, men så fort jag har råd ska jag gå till frisören och fixa det :) Tror jag ska färga av det där och klippa det..men vet inte hur, jag tröttnar ju så lätt på mitt hår och speciellt nu när det bara hänger och är fult.

 Lite lätta tips om du inte vill slita på håret..

• Försök att undvika att blåsa håret, låt det självtorka. Använd annars något bra värmeskydd när du blåser det torrt.

• Borsta inte håret när det är blött, det sliter massor på håret.

• Om du blåser håret, blås nedåt..uppifrån rötterna och ner mot topparna. Håret blir risigare av att blåsa mot hårets växtriktning.

•  Min syster tipsade mig om att du ska tvätta håret 2 gånger. Alltså shamponera(heter det så haha?). Jag läste lite om det på nätet och hittade att första gången du shamponerar så tvättar du bort stylingprodukter och annat smuts. Andra gången du shamponerar så tvättas det helt rent. Och när shampot löddrar mycket så är håret rent. Så kom ihåg, ju mer lödder desto renare! ;)

• Ett sista tips är att försök att tvätta håret så lite som möjligt! Ungefär 2 gånger i veckan räcker. Visste ni att det sliter på håret att tvätta håret? Det var i alla fall vad min frisör sa till mig när jag för några år sen färgade håret från svart till blondt. Då sa hon att jag inte fick tvätta det för ofta.
Och sen så blir ju håret fett hela tiden om du tvättar håret för ofta.

Några av tipsen hittade jag bl.a på den här bloggen =)



Här var mitt hår i fint skick, trots att jag några månader tidigare blekte det från svart till det här
Men jag gick och klippte det regelbundet, använde typ aldrig hårblås eller andra stylingsredskap tror inte
ens jag använde hårspray i håret.

/
Miss Fagerberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0