Nutrilett.

2011-04-15 @ 10:52:40

Jag skulle ju ha berättat lite om den där "kuren" jag skulle börja på den här veckan..bättre sent än aldrig ;)

Jag blev tipsad av en kompis som körde på Nutrilett förra året, jag testade det i 3 dagar och gav sedan upp haha!
Jag drack deras shakes, alltså pulver+vatten= shake!
Jag märkte skillnad på bara dom där tre dagarna, jag slimmade av ganska mycket med tanke på hur några dagar jag körde, såhär ser dom ut..



Nutrilett är ju avsett för människor som är överviktiga utan hälsoproblem, viktigt att veta!

"Nutrilett bör inte användas av barn, ungdomar, äldre, gravida eller ammande." Står det på paketet och det håller jag med om. 

Jag är inte speciellt stor av mig, men jag har något kilo i övervikt om man kollar BMI, men jag litar inte fullt på det där eftersom man också ska ta hjälp av ett måttband och kolla bukfettet om man som jag är kvinna(det är ju där det farliga fettet sitter för oss kvinnor). Jag har aldrig haft någon speciellt stor mage, ganska smal ändå..
Men! Allt mitt fett sätter sig på höfterna, låren och rumpan(inte för att Ante klagar på rumpan då;).

Men jag har totalt gått upp typ 10 jävla kilo sen jag träffade Ante, jag vill gå ner dom och bli mer hälsosam.
Vilket jag också blivit :)
Jag ska berätta hur det gick för mig när jag bara drack shakes i 3 dagar..

Som kvinna ska du dricka minst 5 st shakes om dagen och som man 6 st för att få i sig allt man behöver.
Med 3 timmars mellanrum så drack jag bara shakes 5 ggr per dag i 3 dagar.
Jag kan säga så här..har aldrig varit så psykiskt jobbigt att bara få dricka saker i 3 dagar!
Riktigt jobbigt var det när jag och min vän(som körde på det samtidigt) var på en grillkväll
och alla satt där och tryckte i sig grillat och annat gott haha!

Men i alla fall..efter 3 dagar slutade jag eftersom jag skulle på kryssning och tänkte att jag lika gärna kan fortsätta efter den, men så blev aldrig fallet haha.
Men nu till det negativa om man bara ska köra på shakes och inget annat.
DU GÅR UPP ALLT DU GÅTT NER + LITE TILL!
Om du inte helt vänder din kost till riktigt hälsosam och mycket träning efter kuren med Nutrilett.
Det som hände mig, jag ändrade inte om min kost och träning(som inte fanns)!

Viktigt! Om du bestämmer dig för att bara köra på det här då är det jätte viktigt att du dricker mycket vatten till!
Minst 1,5 liter utöver det du får i dig i shakesen! Och det är inget jag rekomenderar till någon under 18 år(då du inte mognat helt & det är på ditt egna ansvar) eller underviktiga/redan smala personer. Du ska inte dricka bara shakes i mer än 3 veckor! Och du ska inte råträna när du dricker bara shakes, det är inte bra för kroppen!

Jag rekommenderar inte att köra på bara shakes om du inte är överviktig. Utan kör istället som jag gör nu, byt ut några måltider bara och resten av maten du äter ska vara nyttig mat kombinerad med träning.
Sen har jag köpt Nutriletts bars också, karamell är godast. Det räcker med bara några få, jag lovar!

Något annat ni undrar..skicka ett mail eller skriv en kommetar :)

Hade fint ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0